Blog para teoría organizativa.

Bienvenidos a nuestro blog. Somos los alumnos Oscar, Cristina y Liberto estudiantes de ingeniería industrial, y este blog nos sirve para contactar y poder colgar los diversos trabajos de la parte de teoría organizativa, una parte de la asignatura de economía de la empresa II.

viernes, 28 de mayo de 2010

Pràctica 4

a) Captar el coneixement:

En el nostre grup es va escollir en l’anterior pràctica, l’elaboració d’una empresa familiar dedicada al sector de les gelateries. On en primer moment únicament contaven amb una gelateria, però amb els anys el negoci va anar proliferant i sent ampliat. Seguint amb el propòsit d’aquesta pràctica es desenvoluparan diferents mecanismes per a poder desenvolupar encara més el negoci i garantir una pròspera vida de l’empresa en qüestió.
Per a aquesta realització ens farem ressò del següent esquema, el qual anirem desenvolupant i explicant com pot ajudar a aconseguir una prospera vida i un major rendiment del conjunt de gelateries que conformen l’empresa.


a) Captar el coneixement:

La suma de tots aquests tipus de propostes que depenen l’una de l’altre mitjançant els coneixements fet que provoca que per una correcte millora del negoci es necessiten les quatre.

• Exteriorització:
En aquest punt es proposarà fer de tant en tant tandes curtes per donar a conèixer i veure l’acceptació i la valoració dels clients, tant dels sabors que a l’actualitat disposa l’empresa com de nous gustos elaborats per a satisfer encara més als clients. Per a realitzar això cal fer un anàlisis molt exhaustius i tenir molta paciència per a que els resultats a aconseguir siguin el més reals possibles.

• Combinació:
Per a poder dur a terme amb molta precisió i com s’ha introduït anteriorment,a part de captar de pròpia mà l’opinió de la gent, és a dir de la clientela de les diferents gelateries, s’encarregaran estudis de mercat per a conèixer en un àmbit més global els diferents gustos de la gent a l’hora d’escollir un gelat, i d’aquesta manera tant amb l’estudi que s’aconsegueix amb els propis clients, més el que realitzaria una empresa externa, s’elaborarà una carta de gelats el més competent possible.

• Interiorització:
Per a poder conèixer nous sabors no existents en el mercat en el que es mou la nostra empresa de gelats i poder culminar encara més la carta es viatjarà de tant en tant pel món, per conèixer els diferents gustos i sabors que es troben en gelateries d’altres països. Així d’aquesta manera es podran incorporar nous sabors de gelats per a donar a conèixer.
Igualment al tractar-se de una elaboració artesana de gelats, també hi haurà un temps dedicat a la pròpia investigació de sabors nous que pel mateix mètode es donaran a conèixer. Amb tot això el que es provoca és que les diferents gelateries comencin a ser úniques i tenir el seu propi segell a l’hora de l’elaboració i venta de gelats igual que amb el tracte molt personalitzat amb la gent.

• Socialització:
Com hem dit anteriorment tots aquest punts estan entrellaçats entre ells i un no s’entén sense l’altre. Moltes de les propostes realitzades en els altres apartats tenen la seva part de socialització sobretot dedicant molt de temps a una de les parts més importants de la gelateria, els seus clients.
En aquest punt però, parlarem de la socialització amb la diferent gent que compren el gremi gelater de Catalunya i España, més específicament. Per a poder realitzar aquest contacte i poder compartir experiències, s’intentarà acudir a les diferents fires de l’alimentació o congressos que estiguin relacionades amb el nostre negoci.
D’aquesta manera es podran conèixer encara més els diferents gustos que les altres gelateries porten a terme i saber de primera mà com reacciona la gent davant aquests gustos.


b) Disseny millora continua:

Per a la nostra empresa de gelats hem cregut convenient crear diferents maneres per tal que l’empresa pugui fer canvis per tal de millorar. En el nostre procés de millora contínua s’han valorat les següents propostes:

• Es farà un blogg per tal que tots els treballadors puguin deixar propostes per tal de fer millores dins de l’empresa. Aquest idea es basa en la bústia de suggeriments, però com que l’empresa té repartides diferents sucursals per Catalunya, el blogg és una eina on tothom té accés des de casa. També hi haurà un altre blogg obert als clients, per tal que aquests cometin les seves opinions sobre els gelats i l’empresa, de manera que poden sorgir noves idees per millorar l’empresa.

• Una altra proposta és fer trobades regularment, dos cops a l’any, i si fos necessari amb més regularitat, per tal de tractar problemes que puguin sorgir a l’empresa i fer noves propostes. Aquestes trobades durarien uns 4 dies, per tal de tractar i solucionar tots el problemes que hi hagin. Els grups seran rotatius, és a dir, s’anirà canviant el grup de treball. El més interessant seria que hi hagués un representant de cada botiga, tot i que no es cobreixin totes, ja que d’aquesta manera són de diferents zones. En aquest grup hi haurà tant treballadors, responsables com algun director, per tal de poder tenir diferents visions per solucionar el problema o trobar noves propostes. Es tracta que les persones que es reuneixin facin de representants de la seva secció, parlant i reunint-se abans amb els de la seva botiga per tal de poder aportar les idees de tots.

• Una altra proposta tenint en compte que l’empresa engloba també la part de venta de gelats, enfocat més cap a aquesta última, es mirarà com distribuir els diferents sabors de gelats. Gràcies a que es tenen diverses botigues, es faran diverses proves diferents alhora en diferents botigues. Es tracta de provar on es poden col•locar els diferents gustos, de manera que el consumidor pugui ser atret, per aquells que habitualment no són tan comprats. Es provaran diverses distribucions a la vegada en diferents botigues i es faran estudis a veure si han pujat o bé han baixat les vendes dels gustos més inusuals. D’aquesta manera s’aniran rotant les posicions dels gustos per així intentar pujar el nombre de vendes.